söndag 10 oktober 2010

Svamp!



Så där ja...nu kan jag börja slappna av...frysen börjar kännas full i svamp igen. Kommer bli guda gott att ta då och då och piffa till maten.

Men det va skönt att komma ut i skogen lite och fast vi hade alla tre små med gick det bra. Nu behövde vi inte va så länge i skogen innan vi hitta mycket svamp så tjejerna hann aldrig tröttna.

Men när vi börja vandra in i skogen så tog jag mig en avstickare och plocka lite innan dom andra hoppa över diket och gick in i skogen och den stunden va nog skönast. Fast det är ju ganska så ro fullt att skutta runt i skogen å höra de små skrika till i förtjusning över att hitta en svamp eller ett helt hav.

Så skulle ju sambon och jobba i kväll så vart en kort kväll hemma sen in med barn i duschen så han fick ta sig en stödvila innan jobbet. Medans jag vart sittande i köket å rensa all svamp...å inte fick jag nån hjälp heller. Det är som vanligt det är roligt att dra igång och börja med slutföra nåt det är jävligt jobbigt. Men nu är all svamp rensad å jag ska ta mig en dusch och rensa ut skogen ut håret.

2 kommentarer:

Tommy68 sa...

Jag har plats för lite svamp i min frys...haha

GudinnanT sa...

ha ha än är det inte full i min men ska ut och hämta hem mera på torsdag så plockar åt dig då istället.