måndag 18 oktober 2010

va huset full av barn igen. Nästan skönt. Om inte ljudvolymen på dom tre små verkar ha hakat upp sig på våldsamt högt. Men familjen är samlad och det känns skönt i själen. Även om jag blir irriterad och får ont i huvudet av de tre små trasiga volym kontroll. Det är ju inte direkt nån överraskning dom brukar ju skrika istället för att tala när dom kommer från sin mamma. Men nåt som är väldigt skönt är att mellan tösen K faktiskt inte är uppskruvad till max utan det tar bara max två timmar så har hon landat och går ner i varv.

Sen så har min dotter kommit fram till att hon ska välja bort bygg och bara ska läsa in dom betyg som saknas och komma in på den gymnasielinje hon vill. Så hon ska rå plugga denna och nästa termin sen kommer hon in på det hon vill och kan bara köra på. Så skönt. Och sonen min han och jag har kommit överens om att han ska köra järnet detta året på sin skola och göra sitt bästa för att få mvg i så många ämnen som möjligt och sen ska vi göra allt så att han kan få flytta ner till Göteborg.
Och den vandrande vålnaden han försov sig i morse men hoppa upp i raketfart och gjorde sig i ordning och gick iväg så jag blir helt chockad va fan händer???
Så här smidigt kan det inte gå...

Fast det är ju klart om dom stora är på rätt spår så gör det lättare att kämpa om de tre små för till rätten kommer vi att gå det är ganska så glasklart. Men att det blir en tvist i rätten är inte säkert hon kan ju bli skit skraj när vi har det muntliga förhören så hon går med på avtalet redan där och det vore nog skönast. För att behöva sitta i rätten och ge oss in i en kasta skit tävling känns ju så där.
Men som sagt jag hoppas på att vi inte ska behöva gå så långt.

Nu har iallafall alla små duschat å så har jag gjort den vanliga saneringen av lilleman nämligen klippt finger å tå naglar och tagit bort nagelack...å gjort rent öronen.

Nu är det bara en stunds tv tittande kvar så ska lilleman i säng och så snart efter det kommer de två andra. Å funderar på att när dom lagt sig röra ihop mig en kladdkaka...för att fira att jag fick den stora äran att duscha lilleman inte pappa.

Inga kommentarer: