onsdag 27 oktober 2010

Hur

mycket snor ryms det i en näsa egentligen?

Å nu är det sån där fint tunt som rinner som vatten...har smörjt mig med idominsalva runt näsan och på överläppen så är väldigt snygg...

Idag drog jag med mig min son och skulle hadla mössa och vantar...men gud va fåfäng han har gått och blivit! Det skulle provas mösser i varje affär och framför spegeln...å han visste mycket väl vilken färg han skulle ha minsann. Efter mycket om och men blev det en ljusgrå mössa en mörkgrå lång jävla halsduk (ännu en sak som kommer hamna på hallbyrån och ta upp plats) och så vita sticka de tumvantar.

Å till det har han en mörkblå lång dunkjacka. Men frysa kommer han inte göra i vinter det är ett som är säkert.

Sen så gjorde jag ett kul inlägg hos Mona om att jag inte skulle ha nåt emot att byta liv med henne i två veckor.

Hon vart inte så sugen när hon fick se bilden på diskberget efter en söndagsmiddag här hemma...men hon ville gärna byta jobb lite. Ha ha det förstår jag.
Det är ju ett spännande jobb fast ett jobb som alla andra men får bara vara väldigt rak och bestämd samt att alltid ha ögon i nacken och inte se mellan fingrarna på nåt. Sen blir man ganska så vann för det är inte bara farligt hela tiden. Men faran ligger lite där bak och lurar lite så man kan aldrig riktigt veta vad som kommer hända på jobbet varje dag ingen dag är den andra lik. Men roligt är det nästan jämt.

Men jag skulle njuta av att få åka bort i två veckor slippa diska och laga mat till 8-10 pers varje dag(har ju oftast dotterns pojkvän här eller sonens flickvän) Städa plocka och tvätta efter alla. Hon har ju bara 3 att plocka efter så det gör jag i sömnen hennes jobb tja...jag vetefan jag skulle nog dö av stress efter två dagar. Men bara att få komma hemifrån skulle nog va en upplevelse.

Nu börja jag skratta här för kom på att då ska ju hon ta och göra allt som jag gör...ha ha ha ha skulle vilja se hennes min när hon upptäcker att det är två tjejer som lever rövare så fort något inte är som det ska i schemat och går upp i spinn...och en lilleman som skulle hänga pappa i byxorna och bli 2 i stället för 4 år...sen tre tonåringar och alla deras bekymmer på det...hon skulle packa väskan och åka efter två dagar...ungefär samma stund som jag dött av stress!

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Faktum är att det vore en jävla utmaning. Och vet du vad: jag tor faktiskt att både du och jag skulle uppleva det som jävligt roligt, för även om vi har mycket av olika saker, så skulle det vara en rolig förändring. Fast jag är mest sugen på ditt jobb..

GudinnanT sa...

Kan förstå att jobbet är det som verkar mest intressant :)