tisdag 16 november 2010

Att

jag aldrig lär mig!

Sambon sa flera gånger igår och idag på morgon kvisten att han skulle städa idag på sin lediga dag. Han gick ut starkt med att plocka undan papper och reklam från kök och vardagsrum...men sen helt plötsligt kom han på nåt annat att pilla med där sen här och se där det där måste jag göra nu...och så råkade jag säga att julstjärnan skulle behöva en ny sladd innan man kan hänga upp den...så nu blev allt stoppat och under tiden har han ställt till med mera stök...men för i helvete!

Medans han gått runt och lallat runt i tofflorna så har jag hunnit rensa bland jackorna i hallen (där jag hitta 9 st jackor ingen använder) plockat undan sommar skor. Dammsugit hallen. Plockat undan röran i badrummet. Varit uppe i små barnens rum och plockat undan skräp och små saker dom envisas med att gömma för att leka med istället för att sova på kvällarna. Bäddat sängar och dammsugit där uppe. Tömt kattlådan. Hängt upp en tvätt. Laddat maskinen med ny smutstvätt.
Druckit tre koppar kaffe.

Och nu ska jag ta bilen och åka och lämna busskort och lite annat sonen glömde hemma i morgon stressen kanske ta och handla lite innan man hämtar hem små tjejerna som ska få gå på studie besök på nya skolan idag. Dom ska få träffa nya rektorn och sina nya lärare. Så det ska bli spännande och se hur dom tar det.

Nu kom sambon på att oj nu måste jag nog rensa lite här i lådan...gud giv mig styrka!

Inga kommentarer: