måndag 22 november 2010

Det

skulle jag kanske ha gjort för ett tag sen men idag gjorde jag slag i saken och radera pappas nummer från min mobil hemtele och tog även bort hans e-mail adress från msn.

Kände bara att idag va det dax. Inget av numren funkar ju längre så varför spara på det för va min tanke. Efteråt kändes det bra nu några timmar senare börjar jag känna lite ånger. Som att nu när jag tagit bort han så finns inte chansen att han bara dyker upp igen. Och skrattar och säger ha ha nu lura jag er allt!

Men vet ju att det är inte så han är borta pappa är död. Jag såg det själv jag rörde vid han och fick känna själv att han andades inte längre hans hjärta slog inte. Han är död. Han är borta. Men minnet av honom bleknar inte han lever vidare i allas våra hjärtan. Men han fattas mig det gör han. Vissa dag mycket vissa dagar mindre men jag bryter inte ihop iallafall när vissa minnen rullar över mig. Men får fortfarande lite ont i magen när jag ser lastbilar från hans jobb för min första tanke är alltid å är det pappa som kör för att sen i samma sekund komma på nej det kan inte va pappa.

Så ikväll som god natt film blir det nog en gammal Clintan film.

Jo just det glömde...är det bara jag som tycker att den nya mejeri produkten smetana låter vääääldigt snuskigt?!

Allså där sitter du i jobbets lunchrum din arbetskamrat kommer in och frågar jaha vad har du på mackan..smetana är ditt svar. fattar du...det kommer leda till många invecklade samtal runt lunchbordet. Bara så du är beredd på det den dagen då du kletar på smetana på mackan och lägger i matlådan.

Inga kommentarer: