tisdag 30 november 2010

Nästan

alltid kul...

Idag så var jag ju hemma med lilleman då kommer svärsonen ner rumlades från över våningen och ska dra iväg...5 min senare kommer han tillbaka in...hans bil startar inte.

Nehe på med termokläder på lilleman bylsa på mig själv...backa bak bilen ställa den rätt...koppla startkablar försöka starta gång på gång men hans gamla häck till bil bara dör...funderar lite och hmmm vi har krypspray hemma det är extremt brandfarligt...om vi drar i det i luftfiltret kanske det hjälper till så den hoppar igång. Spruta lite spruta lite till...prova att starta den igen men ICKE.

Okej då får vi dra igång helvetet då...och föröka putta ut en gammal 740 på en klen nästan man och en stark kvinna och en lilleman funkar inte så bra så får gå in och hämta min son och den vandrade vålnaden. med gemensamt kraft får vi ut bilen på vägen...nej nån lina har jag inte den ligger kvar i brors bil. Och den svärsonen hade i hans bil va typ 30 cm lång inte nåt att rekommendera..leta lite i gömmorna nåt måste vi ju ha...jamen se där 6 meter lång gammal elkabel...den duger säkert.

Ut knyta ihop bilar då backar grannen ut från sin uppfart...nej inte stressande alls...börjar rulla går fin fint tjång så går kabeln av...ut knyta ihop igen...kommer fram till stora vägen tjång så går den av igen...men suck detta funkar inte...svärsonen frågar grannen du har ingen lina i bilen nej klart han inte hade eller så va det en sån som vägrar låna ut saker säkert. Lilleman sitter bak i bilen och hejar på med friskt humör...upptäcker att fan jag har ingen luft i fram däcket...men suck igen...får väl åka till macken och köpa en lina inte mer med det det är ju iallafall nåt man behöver...samt fylla luft i däcket.

Snabbt iväg till macken ut med lilleman ur bilen och naturligtvis så parkera jag för nära en snövall så han kom knappt ur bilen och jag fräs suck och bet ihop...ut med ungen ur bilen in på macken och köpa lina och hämta den grejen till luft mojan.
Ut fylla på däcket...sin med unge i bilen låste sprang in slängde luft tjofräsen på disken sprang tillbaka...hoppa in i bilen...köra tillbaka hem. Backa in mot svärsonens häck eller ja han bil alltså. Då messar sambon...han är hemma igen efter blivit blixt inkallad till jobbet. Ringer han så han får ta lilleman...ut ur bilen ut med unge...gå halva vägen hem möta sambon lämna över unge...gå tillbaka till bilen. Hoppa in i bilen gasa iväg försiktigt halleluja det fungerar köra lite sakta tills vi kommer ut på raksträckan. Gasar på och känner hur svärsonen försöker starta sin bil...var på hans bil går på tvären och min turbo jobbar i övervarv...så blir det tre gånger innan han får igång sin bil...lagom som raksträckan är slut och vi är framme vid rondellen. Bara att svänga in lite snyggt till kanten koppla loss båda bilarna...prata några minuter svänga runt i rondellen...åka hem.

FY FAN KAN INTE BILAR BARA FUNGERA!

Inga kommentarer: