tisdag 16 november 2010

Studiebesök

på nya skolan gick bra...eller ja så där. Lilleman va ju rastlös efter en ledig dag från dagis så han skulle ju springa runt pappas stol och stora lilltösen ville kolla hur fröken skulle bete sig om hon betedde sig lite illa så hon höll på och hasa av stolen och reta lillebror.

Men vi hann iallafall få tid för en dag då vi ska få va med en hel dag i skolan med tjejerna och mellantösen valde att jag skulle va med fast hon sagt hela tiden att pappa ska va med henne kom på att det va bättre att jag va med henne än pappa. Men det blir bra för stora lilltösen behöver ha med sig pappa.

Rektorn va ju lite nyfiken på avtalet ang barnen samt fullmakten vi hade med oss och hon vart lite förundrad av att vi hade sånt stängt avtal. Jag påpekade att det faktiskt va hon själv som dragit upp riktlinjerna för avtalet så rektorn inte trodde att vi dragit nån vid näsan som inte har alla hästar hemma.

Nu ska jag bara stressa på sambon så han kan får prata med kommun ang dagis flytten så den bli så snart som möjligt.

Resten av dagen /kvällen har flutit på bra tjejerna va som vanligt men lilleman han va som en säck potatis efter maten så sambon bar han nästan raka vägen till sängen. Och vi andra har suttit och kollat på svampbob fyrkant. Är jag lite trött som jag är i dag så roar det mig oerhört. Så har fått mig ett par goda skratt nu ska jag ägna resten åt kvällen till mord gåtor på tv då.

Inga kommentarer: