lördag 20 november 2010

Gissar

på en väldigt tidig kväll för min del.

Jobba hela natten med ett jätte tråkigt jobb men som kräver alla din koncentration gör att du är väldigt trött när man ska åka hem. Nog för att mina arbetskamrater kom och löste av mig lite då och då så jag fick gå på toa fixa mig lite kaffe och göra nåt annat en stund. Gör att man orkar hela natten. Men när man får gå hem och man måste skrapa bilen och invänta lite värme och sen kommer ut på motorvägen och upptäcker att det är snö modd och åka på rutin hem är det inte tal om då. Utan får sitta och va med i bilkörningen hela vägen hem sen komma hem till tre små som verkar ha fått en energi kick under natten som en annan skulle behövt. Och bara vägrar visa hänsyn till att nån försöker sova.

Spring upp i trappen spring ner i trappen bråka med syskon HÖGT. Ropa på pappa högt var tredje minut. Att lilleman som är 4 inte riktigt förstår kan jag köpa men att dom två större tjejerna efter 15 miljoner tillsägningar bara inte kan förska va lite dämpade så jag iallafall hinner somna in för får jag bara somna in så kanske jag kunde fått tre timmars sömn och varit lite trevlig att ha och göra med men NEJ så blir det inte idag.

Utan fick skarpa ihop ca en och en halv timmes sömn men nu är jag mer än våldsamt trött coh sambon fick just nu den briljanta ideen om att klä på sig och dom och gå ut. Nä istället ägna han förmiddagen åt att baka med dom...

I min värld hade det varit smartare att göra tvärt om ut gör över med energin kom in värm er en stund i soffan under en filt sen baka för då hade jag hunnit somna och inte varit lika lättväckt och grinig. Men ska försöka somna nu en stund iallafall.Nu kanske jag är så pass trött att jag inte orkar vakna när dom kommer in.

Inga kommentarer: