tisdag 2 november 2010

Knepigt

sovit som en stock dom senaste dygnen och i natt sov jag gott fast jag vakna vid 5.15 och låg och vred och vände på mig så hörde jag...får man komma ner...nej du du är mer än en timme för disig sätt på ljudsagan och lyssna på den vart svaret.

Somna faktiskt om till strax för klockan ringde vid halv 7 men bestämde mig för att sambon minsann fick gå upp först och fixa kaffe. Sen så va hela morgon rutinen väldigt lugn...inga bråk inga stress utbrott utan allt flöt på i en bra takt. Samma sak nu på eftermiddagen...okej dom stressa upp sig medans vi laga mat och ville ha hjälp med tusen saker hela tiden och jag fick ryta i när jag stog och prata med min sotter och båda små tjejerna börja prata och avbryta så jag inte kunde få avsluta det jag höll att prata med dottern.

Jag fattar bara inte vad det är med dom att dom aldrig kan lära sig att sluta avbryta en hela tiden...vi tjatar och vi försöker få som att förstå att alla måste få ta tid inte bara dom. Men det är svårt och särskilt när dom märker att det är lite stressigt här hemma. Typ när en lagar mat och en grejar med nåt annat så blir som stressade och bara måste hålla på och avbryta och ta uppmärksamhet. Men det är lite bättre än förr det är det...

Men vad gjorde jag resten av dagen innan barnen skulle hämtas från fritis? Jo vi kom hem på morgonen fixa lite kaffe kolla lite tv små prata lite sen så tänkte jag att jag lägger mig och vilar bara lite sen ska jag dammsuga och plocka...och jag somna väl vid 10 och vaknade till vid 12 när sambon tyckte han spelat färdigt och åxå skulle vila lite och jag somna om vaknade med ett ryck strax vid halv 2 och kände mig helt groggy och känner att kroppen fortfarande är väldigt trött nästan omänskligt trött.
Men jag hoppas på att det bara är förkylningen som gör mig extra trött. Och inte nåt annat skit på gång.
Men ikväll har jag tänkt mig att sitta med sambon och kolla lite tv tända lite ljus och ha mysigt med höstregnet smattrade på rutorna.

Inga kommentarer: