torsdag 25 november 2010

Vi

fick åka akut och hämta hem de små idag...deras mormor har dött så deras mor va naturligtvis väldigt ledsen och upprörd. Jag har ju inte svårt alls att sätta mig i hennes skor så en helt självklart att barnen får komma hem till oss så hon får göra det hon behöver i lugn och ro och inte behöva oroa sig för barnen.

Men dom är rätt så lugna. Dom känner sig ju trygga här så tror nog att dom tycker det va skönt att få komma hit.

Men min dag har varit lite halv kaos...det börja fint med att jag hade en sambo som sms:a som en tok så jag skulle vakna och åka och hämta han visst eftersom jag har ett gen fel som gör att jag är för snäll åkte jag ju och hämta han.

Hem somna om. Vakna med ett ryck kl 10.15 och mindes att jag lovat dottern att följa med till ungdoms mottagningen kl 11 och se till att hon fick byta p-piller tillmini piller som säkert kommer ge mindre humörsvängingar än dom hon har.

Så upp halsa en kopp kaffe åkte iväg med henne. Sen direkt till affären och handla hem lite.Hem lassa ur prata med frugan lite i telefon. Sambon vakna börja städa eller ja han städa jag gick ock plocka grejor till rätt ställe.

Sen ut och åka runt och lämna in papper till försöknings kassan och annat. Sista stoppet va på de smås nya skola och lämna in papperet ang skolbytet så det blir officiellt

Å där fastnade sambon i 45 minuter...jag hade god lust att åka hem så han fick gå hem...men jag är som sagt för snäll så vänta tills han kom.

Hem laga mat...lägga sig och vila lite på maten. Då stövlar svärmor in...upp sätta sig och prata med henne en stund. När vi sitter där och pratar i godan ro så kommer ena kissen springades förbi med (vad min första tanke va) va har dom en pipleksak...så slog det mig AJ FAN det är ju dvärghamstern! Katterna har fått tag på hamsern NEJ! Sambon han haffa katten och bände upp munnen och fick tag på hamstern...som klarade sig utan ett märke värre med sambon som fick sig ett rejält bet i fingret och lite rivsår på handen.

Svärmor åkte hem vi kröp tillbaka till sängen. Somna sen börja hemtele sen extra mobilen ringa sen hemtele...sen kom ett sms.

Sen ringer sambon mobil. Sen min. Jag fatta ju då att det va nåt annat så svarade...då va det svärmor som ringde för att tala om att barnens mamma messat henne och sagt att hennes mamma alltså barnens mormor dött.
Jag sa de att jag vet inte om det är sant hon messa och sa att ena töserna sakna sina gosedjur för ca 20 min sen har det varit tyst...vi har ju blivit lutrade för hon kan ju säga sånt för att vi ska bli oroliga och hämta barnen. Men det visa sig att det va snart för hemtele ringde och min dotter svarade och hörde tjejerna i bakrunden helt förstörda.
Så vi åkte direkt dit och hämta dom.

Så får nog ha dom hemma imorgon sen får vi väl se hur det blir...

Inga kommentarer: