måndag 8 november 2010

Vad

gör jag under en normal dag då jag är ledig från jobbet jag faktiskt tjänar pengar?

Jo...
*går upp fixar kaffe går på toa röker en morgon cig (ja jag VET det är dumt att röka)
*har inte de små redan rasslat ner för trappen så går jag (om sambon är ledig går han upp och hämtar dom)
*går ut i köket börjar fixa frukost dukar fram och dricker kaffe (under tiden blir man avbruten så där 8 å gånger av nåt dö viktigt)
*medans barn äter frukost tar jag med mig kaffe och tar en till morgon cig.
*tjatar på barn att plocka undan sin frukost när dom är färdiga.
*tjatar på barn att borsta tänder och håret.
*torkar av bordet.
*medans barn håller på och klär på sig brukar jag smita undan och klä på mig själv och surfa runt på näter och kolla bloggar fb nyheter mm mm
*tjata på barn om väskor och få på sig ytterkläder.
*tjata lite på att få två tjejer ut ur dörren så man kan klä på lilleman.
*ut till bilen och se till att alla barn sitter på plats och spänna fast lilleman.
*snirkla ut bilen köra till andra sidan stan.
*små prata lite med tjejerna och klar göra en gång till vilken tid vi hämtar på eftermiddagen.
*åka runt området parkera och traska sista biten till dagis med en skuttande och busande lilleman.
*gå tillbaka till bilen köra tillbaka hem (fast oftast förbi affären och handla hem nåt som saknas)
*Komma hem å då brukar det alltid va nån av tonåringarna som vill ha skjuts till sin skola så brukar bli till att sitta i 5 min sen åka bara halva vägen genom stan och släppa av stora barn.
*hem igen å denna gång brukar jag se till att göra lite nytt kaffe och äta frukost i lugn och ro.
*så blir det till att diska lite.
*mata katter.
*töma kattlådor.
*plocka ur tvättmaskinen ladda med nytt och hänga tvätt.
*ta en runda och plocka undan allt små plock som blivit under morgon rusningen.
*toa besök brukar behövas vid den här tiden.
*en dusch
*kolla vad som ska ta fram från frysen till mat.
*gå genom bloggvärlden igen...och fb...och nyheter.
*hänga tvätt igen.
*lunch äter jag väldigt sällan så brukar krypa ner och slumra en stund brevid en sovandes sambo. (det går ju inte att göra allt för stora städ när han sover)
*vakna ta en kaffe och cig.
*kolla lite bloggvärld igen och fb.
*små prata med sambon.
*köra till andra sidan stan hämta lilleman på dagis och tjejer på fritids
*åka hem.
*se till att tjejerna gör sina läxor.
*fixa mat.
*duka.
*äta.
*plocka undan.
*diska.
*torka bord.
*dammsuga hall och kök och vardagsrum.
*se till att små barn kom in i duschen.
*se till att lilleman borstar tänder.
*ta lilleman i handen och gå upp med han till sängen pussa natt.
*små prata med tjejerna.
*fixa nytt kaffe.
*dricka kaffe och röka lite.
*tjata hål i huvudet på barn att borsta tänder.
*tjata lite till om att gå på toa innan läggdax.
*tjata lite till om att gå upp till sängen.
*tjata på tjejer om att det är godnatt och dax att sova.
*kolla på tv och surfa fb och blogg.
*prata med sambon som stödvilat innan nattjobbet.
*pussa sambon hejdå.
*bli dö sugen på nå gott och riva i skåpen och försöka hitta nåt gott.
*hittar inget gott bakar en kladdkaka eller annat slabb.
*diska upp efter mig.
*äta det jag baka.
*får sällskap av sonen eller dottern.
*prata med sambon i telefon (han ringer oftast efter 22 och kollar av läget)
*röka lite.
*borsta tänder.
*leta efter nåt att kolla på datorn.
*bråka med katterna om säng plats.
*just som man hittat en bra sov ställning kommer det sms från sambon.
*smsa med sambon lite.
*somna.
*drömma mardrömmar.
*vakna ca 4 gånger per natt.
*vakna av att sambon tassar in genom dörren vid 6 tiden.
Å så börjar karusellen om igen.

2 kommentarer:

Tinas pysselblogg sa...

ja man vet inte om man ska skratta el gråta..känner igen de där:/ tur att man inte är ensam;)

GudinnanT sa...

Värst är väl dom dagar man jobbar 12 timmars pass och man ändå får lägga 2-3 timmar på hemmet när man kommer hem å man bara vill gå och sova.