fredag 21 maj 2010

Åskan

gick igår kväll och halva natten så skönt att somna till åska! Sover som bäst när det dundrar och blixtrar. Men det va tre små som höll på halv kvällen och bråka och kunde inte slappna av. Så göra som jag brukar sätta mig ute och njuta fick jag hoppa över fick sitta i en fåtölj i dryga timmen tills dom lugnat ner sig så pass att jag kunde får gå ner men då hade det mesta gått över oss så va ingen ide att försöka sig på att njuta av skådespelet på närmare håll.

Men av någon konstig anleding så är jag helt växlad. Känns som jag inte sovit på en vecka. Å inte lär det bi nåt bättre i natt med sömn.

Den vandrade vålnaden drog på sig sina kläder och gick och jobbade sin första dag kl 7 imorse och är inte hemma än...han lär va helt växlad när han kommer hem och vilken tränings värk han lär ha i ett par dagar! He he

På förmiddagen i dag hade vi möte med hon tal tanten på familjegruppen. Har lite dubbla känslor inför att prata med en sån. Inte så att hon sitter å rynkar pannan å säger hmm och vad tycker du om det...men jag blir glömsk på nåt konstigt sätt. Jag kommer inte ihåg nåt att säga igentigen utan svamlar mest tycker jag. Dottern hon fick ur sig en hel del bra saker som att hon har flera kompisar som kommer att gå samma iv program till hösten sen att hon kommer göra allt för att läsa in det hon behöver för att komma in på det hon vill läsa. Så helt plötsligt har hon börjat planera och börjat se vad hon vill göra i framtiden. Så skönt att hon börjar mogna i det avseendet. Sen när jag körde henne och hennes bror till tandläkaren så prata jag med henne ang att det låg en lapp i brevlådan om chansen att få tjäna lite extra pengar så verkade det som hon faktiskt kunde tänka sig att göra det. Så nu verkar det helt plötsligt som alla stora barn kommer att få nån form av extra jobb. Gött det ska jag säga.

Men som vanligt så ställde stora lill tösen bråk efter skolan. Drog hem till mamma så vi fick hämta både henne och hennes syster där. Så är så trött tror jag ska gå tillbaka till att jag är den elaka så kan sambon få vara den snällla så kan jag få ta allt skit igen...det mår tydligen barnen bäst av så.

Inga kommentarer: