torsdag 13 maj 2010

Undrar

hur detta här gick till.

Det är lugnt som i stormens öga. Inga konstiga saker händer mobiler är tysta...å jag sover som en sten i timmar i sträck.

Igår natt när regnet öste ner låg jag i sängen och myste till ljudet av spöregn mot fönstren. Sambon var ju på jobbet min son har ju åkt till flickvännen på tjörn. Å dottern min var hemma hos pojvännen. Den stora odågan höll sig tyst för omväxlings skull. Chata lite smått med älskarinnan som va på jobbet å spelade uno på facebook. Hade tvn på lite lågt. Kolla på mina engelska polis serier på 9an å hade det allmänt gott. Sen helt plötsligt funderade jag på varför jag glömt stänga av larmet men se det hade jag inte utan det va sambon som inte ville gå hem i regnet. Så det va bara att masa sig ur sängen å hasa sig ur den varma sängen.

Kom hem å kröp ner i sängen å trodde jag skulle få va vaken ett par timmar men se inte det somna om som en sten för att vakna vid halv 11 å va pigg. Huvudvärken som jag har dragits med i ett par dagar va borta. Å kroppen kändes inte lika seg och det värkte inte i knän och leder. Så nu sitter jag här och bloggar å funderar på om man skulle ge sig iväg och handla lite så man kan kasta ihop nåt fika tills mor och far samt syster kommer på fika i eftermiddag för att säga grattis en dag i förväg.

Men fan är inte riktigt sugen på att göra nåt så drastiskt som att klä på sig och visa sig bland folk riktigt än...

Inga kommentarer: