tisdag 4 maj 2010

Heja

mig rösta på mig i nästa val är ni snälla.

Gjorde nåt utbota dumt för en stund sen skulle vara snäll och hälla upp en kopp kaffe till sambon som var uppe på över våningen och natta barn. Tar hans kopp och min kopp i var hand går smidigt som en katt ut till vardagsrum bordet och ska ställa ner hans kopp. Ser inte att det ligger en svart sladd på den svarta duken så när jag ställer ner koppen välter den och eftersom jag alltid har sån satans tur välter den rakt mot sambons nya lap top. Snabb som blixen är jag och lyfter upp den i den uppslagna skärmen samtidigt som jag ställer ifrån mig min kopp så jag får en ledig hand, rycker ur sladden och vänder den upp och ner så inget ska hinna rinna in samtidigt som jag på nåt vis lyckas stänga ihop datorn. Och med en hand ställer den mot väggen så det kan fortsätta rinna ur om det nu hann rinna nåt kaffe i den.

Tanken va genast om jag snabbt nu undanröjer alla bevis kommer han hinna märka något?

Inga kommentarer: