måndag 3 maj 2010

Gräsklipparen

och jag är fortfarande inte vänner. Den står forfarande kvar i förrådet å känns som den och jag kan fortsätta vara totalt främlingar för varann resten av sommaren.

Men har faktiskt dragit upp jordankaret och rätat till den lite så nu är torkvindan bara lite på sniskan.

Sen har sambon städat färdigt bilen. Fast av någon konstig anledning kom han på att min sida har han inte dammsugit. Hmm kanske "glömma" att tvätta hans kallingar ett par veckor.

Själv hann jag med tre maskiner tvätt som fick hänga ute och torka underbart det kommer lukta om dom kläderna sen! Sen ladda jag diskmaskinen en gång å sen plocka ur. För att sen fylla den igen.

Men sen vet jag inte riktigt vad som flög i mig för jag (vi måste jag tydligen säga säger han som hänger över axeln) vek undan alla tvätt och para ihop strumpor så det är faktiskt tomt i tvättsugan. Inga högar alls av tvätt som väntar på att bli instoppade i rätt garderob. Å hör och häpna jag dammsög både uppe och nere det va duktigt gjort eller hur!

Sen va dagen lixon slut och det va dax att hämta hem de tre små för denna vecka.
Tror att det tog faktiskt en hel timme innan jag å K rök ihop. Nästan rekord. Men jag klarar bara inte av att man inte lyssnar. Särskilt inte när jag tydligt och klart säger till lugnt och stilla ett par gånger sen en gång på skarpen och väljer man att inte lyssna då så blir jag arg. Inte ett dugg konstigt. Men sen att det är jävligt tröttsamt att hela tiden vara bestämd och hålla sig till det man sagt är väl inte så där jätte skoj alla gånger men va ska jag göra när någon hela tiden envisas med att testa allas gränser. Jag är inte ett dugg tveksam till mina egna gränser vet att har jag sagt bu så står jag för mitt bu. Värre med sambon som ibland inte tänker hela vägen fram.

Men ja ja nu är dom i säng och tystnaden har lagt sig som bomull i mina öron. så natt i natt sänker er en god nattvisa sov så gott där ute!

Inga kommentarer: