tisdag 25 maj 2010

Sånt

som händer i familjen Tajkon...

Vi har ju en carport där jag(vi) parkerar bilen. Sen så är det en grus plan innan så vi kan om vi vill få plats med tre bilar efter varann om det skulle behövas. Nu delar ju vi ju uppfarten med grannen och våra carportar är ju ihopbyggde med en vägg emellan. Men om en bil står i carporten så kan dotterns pojkvän parkera sin bil längst ut på våran uppfart så kan jag som står i carporten snirkla mig emellan grannens och dotterns pojkvänns bil. Men ibland så är det en bil för mycket så då måste man för att få ut den bil som står innerst backa bak alla bilar och ställa dom i rundeln.

Så gjorde dotterns pojkvänn härom dagen bara det att när han ställer våran bil i rundeln så låter han bilen stå på tom gång och bara drar i handbromsen...börjar backa bak hans bil ställer den vid sidan av häcken och ska börja backa bak sportbilen som fått sova i vår carport...när dottern min som sitter i pojkvännens bil ser att oj oj oj...mammas bil rullar ! Hon hoppar ur och springer ikapp bilen kastar sig in och trampar på bromsen ca en halv meter från grannens bil!

Lärdom?!

Vi kanske skulle talat om att handbromsen på våran bil inte tar så himlans bra...eller rättare sagt inte alls...men det va våldsamt kul att sitta vid matbordet å gasta till sambon men för fan spring våran bil rullar samt att han inte fatta nada och att jag fick glädjen över att se min dotter springa som en hind...

Sånt roar mig ofantligt...

Inga kommentarer: