söndag 23 maj 2010

Skadeglädje

är den ända sanna glädjen sägs det..

Vi har ju en en extra unge hemma över natten. Minsta tösen har en kompis här och hela eftermiddagen igår gick bra. Dom lekte snällt alla tre va till lekparken och sparkade runt på kickbiken. Hoppa på studsmattan å greja som barn gör. Allmänt trevligt bara. Fram på kvällen fick dom sätta sig och kolla på film och gott tilltugg. Då drar nattgästen fram en påse med godis...å ingen liten godis påse. Det va en halv plock påse!!! Va fan vem köper nästan ett kg till en 7 åring? Blir så trött. När filmen va slut vid halv nio kom styrke provet. Att få tre socker stinna barn att gå och sova snällt.

Min dotter sov hemma hos pojkvännen så hennes stora säng fick husera tösen och hennes natt gäst. Den stora tösen fick spel. Avenssjuka visste inga gränser! Hon trodde på fullaste allvar att om hon betedde sig så illa som man bara kan så får man sova alla tre i samma säng...funkar icke min lilla vän!

Så de två mindre somna faktiskt ganska så snällt. Medans den stora låg i sin säng å grina sig til sömns medans pappa låg i den lediga sängen å lekte med sin älskarinna. Klockan va närmare halv 11 innan det vart helt tyst. Tror inte den stora tösen somna förrens vid 11. Så jag såg framåt mot att vakna vid 7 och ställa till ett jävla liv så dom genst fick sota för sitt uppe sittande. Men se det behövde jag inte för dom vakna av sig själva vid halv 7 å jävlar vad jag ska köra med dom hela dan inte tal på att få slappna av nåt! Dom ska va som utbrända tändstickor i kväll! Jag vill ha två tjejor som somnar snällt på mindre än 30 min ikväll å sover som stenar hela natten.

Frågan är ju vad vi ska sysselsätta dom med hela dan nu eftersom det regnar. Blir väl att ta fram spel å lite annat som kan roa i ett par minuter. Å sen köra hem gästen så vi kan få slappna av å se till att få en trevlig avslutning på denna vecka som varit mer eller mindre hemsk.

Nästan så dom gått tillbaka till ett betende som va mer vanligt för ett år sen. Vi får väl göra som förut. Som en gemensam kraft kämpa och visa att vi är enade.

Inga kommentarer: