måndag 3 maj 2010

Solen

lyser från klar blå himmel. Halleluja vad trevligt. Funderar starkt på att ta fram gräsklipparen...det är ju en handjagare så arm musklerna lär ju få sig en omgång. Men vem vet kan ju hända att den får stå kvar i förrådet.
Tänkte annars att tvätta sängkläder å hänga ute på tork.(måste bara dra upp jordankaret å räta till torkvindan)

På tal om förrådet så har jag börjat planera ut en plan om hur jag ska göra för att få ordning där ute. Jag vet ju att om jag gnäller lite till pappa så blir han intresserad å börjar rota i gömslen ute på landet å vips så kommer det massa med bra ha saker hit. Jag har ju en ideé om att ha vägg fasta hyllor längst hela ena väggen den vi delar med grannen. Å enklast vore ju att göra med konsoller som man sen bara fäster plank på å vips så har man massor med hyllor att ställa grejor på. Men när jag föreslog det för sambon mumla han å la in ett vito men det har jag inte hört ...säger vi.

Han mumla nåt om gör si å så men den ideén verka mer tidskrävande. Å jag vill ha det gjort ganska så snabbt. Så det lutar åt att jag tar tag i det för annars blir väl förrådet inte klart förrens veckan innan sista ungen flyttar hemifrån.

Men verkar mest troligt att sambon idag gör färdigt städningen av bilen å att jag grejar inne eller sitter på en stol i solen å njuter.

Dessa val man måste göra varje dag. Hur ska man göra vad ska man göra hur ska man göra kräver lite fundering i solen känns det som. Så med kaffe koppen i högsta hugg mot baksidan å solen!

Inga kommentarer: