onsdag 5 maj 2010

När

man minst anar det så händer det.

Har haft en bra dag. Sambon visa sig från den bästa sidan å gjorde så som jag ville så han står på plus sidan för tillfället. Det vill säga tills vi kryper ner och ska sova å han börjar snarka innan huvudet landar på kudden.

Men vi har hunnit med att flytta dom hemskt fula barr växterna från baksidan till fram sidan där dom gör mer nytta samt kan få plats att bre ut sig mera.

Och jag tog dom som vi grävde upp igår och stoppa ner i jorden där barrväxterna varit så nu kommer det va trevligare att sitta på baksidan för jag vill inte ha en gran som pillar mig bakom örat när jag sitter och fikar.

Nu på eftermiddagen har vi varit aktiva som fan först så städa jag rent på baksidan medans sambon hjälpte grannen att montera ihop deras nya studsmatta eftersom deras lilla tös vart så avis på våran.
Sen tog jag å sambon med ena tösen till våran å visa hur man ska hoppa på mattan å kan lova att det va tre små som hade skit kul å ska jag va ärlig så hade jag åxå jävligt kul. Men det tar på kroppen. Kan ju bli värsta slimade kroppen av allt slit och lek innan den riktiga värmen är här jag gillart!

Imorgon ska jag börja med att få dit soltaket på baksidan för att inte ha nån form av tak där bak retar mig. Man vill ju kunna sitta där även när solen gassar som mest samt att det gör att det minskar värmen inomhus på sommaren. Kan va skönt med tanke på att vi har sovrums fönstren mot baksidan.

Så hoppas på att vädert håller i sig iallafall några dagar till så vi hinner med lite. Men så skönt att se att den trista trädgården vi hade när vi flytta hit börjar sakta men säkert bli mer och mer trivsam. Visst jag hade helt andra ideer i huvudet ( men vi kommer att komma dit en dag jag lovar) än vad sambon haft och mig spelar det ingen roll just nu så låter han hållas lite bara när jag ser saker som är osymetriska som jag säger i från. Men vet ni något roligt? Jo sambon gör saker symetrisk bara för att han vet att jag inte gillar det annars...vissa saker kan man tydligen lära gamla hundar.

Inga kommentarer: