torsdag 20 maj 2010

Bensin

stopp fick jag tidigt i morse. När vi jag och la oss igår sa sambon om vi skulle hålla oss vakna och åka och handla cigg. Nej sa jag orkar inte går hellre upp lite tidigare...så det gjorde jag.

Och kom halva vägen sen tog bensinen slut så var bara att börja gå till närmaste mack köpa sig en dunk och varsitt paket cig. Gå tillbaka till bilen fylla över bensinen sen starta vidundret å köra till macken och fyll på med mer bensin åka hem å sambon undra vart jag var jag hade tagit vägen...för mobilen låg ju kvar hemma...å nu har jag fått en blåsa under foten för hade tydligen en sten i skon på min morgon promenad. Halleluja!

Efter vi lämnat av ungar på skola och dagis så drog vi till banken för sambons kort har baken spärrat för dom misstänker att hans kort har blivit skimmat så han fick snällt ta ut pengar över disken...något man inte gör våldsamt ofta nu för tiden kan man ju säga...

Fort till arbetsförmedlingen och skulle lämna in mitt arbetsgivar intyg som äntligen kommit efter nästan 2 månader!! Snabbt jobbat där.
Men se vi var där en timme för tidigt så vi åkte till biltema och köpte oss en kratta och en hacka och nya batterier till larm dosan till bilen. Är trött på att behöva gå runt bilen låsa sen låsa upp varje gång nån öppnar eller drar i en dörr för fort. Får väl se hur långt dom batterierna håller tyckte vi köpte nytt bara för någon månad sen.

Åkte över till ica och handla lite så man kan kanske grilla lite i morgon eller på lördag. Sprang på en gammal bekant som jobbar där så var ju tvungen å stå och prata lite om vad som hänt och händer.

Åkte hem åt mig ett par mackor sen kracha jag i sängen. Jag är inte van att börja dagen med att promenera!

Nu ska jag försöka göra mig lite respektabel och sen ska vi åka hämta upp barnen sen åka till sambons mormor och morfar med svärmor och fika lite. Bäst att passa på innan dom åker till sommarstugan i Finland. Hade vi råd så skulle vi åkt över så sambon fått se stugan och omgivningarna en gång till innan det är försent.

Sen trillar det tydligen jobb över familjen. Sambons ena chef ringde och ville ha tag på den vandrande vålnaden samt min dotterns pojkvän han ville erbjuda lite timmar samt jobb under sommaren så då fick vi två glada ungdomar och så vi två då som tycker det är bra att dom får lite chans att få jobba.

Kanske kan bli folk av hela denna familj?! Men gosh vilken svinlade tanke!

Inga kommentarer: