måndag 31 maj 2010

Enkelt

att byta operatör på mobilen?

Nej inte enligt mig...jag har ju haft samma i flera år och skaffade det för att det va bland dom första som erbjöd hemligt nummer gratis samt fria sms. Å jag har varit nöjd i alla år...men nu börjar jag tröttna på att jag inte ringer gratis till sambon som jag pratar med flera gånger per dag. Så bestämde mig för att byta så vi har samma. Det va jätte enkelt att bara gå in på sidan fylla i uppgifter och simsalabim så låg det ett kort i brevlådan och ett brev från den gamla operatören om att dom mottagit mitt byte. Bra så tänkte jag men snål som jag är så ville jag använda upp mina pengar som jag hade på det gamla visst det handla bara om ca 40 spänn men ändå. I går tog pengarna slut så efter jag varit hemma hos vännen Bigt och fikat till efter 23 på kvällen bestämde jag mig för att byta kort och fylla på det nya så att jag kunde smsa med sambon till jag skulle krypa ner och sova...men hur jag än försökte så gick det inte fick bara att kortet inte va aktiverat. Vart lite agro där en stund men tänkte ja ja ringer kundtjänst imorgon. Bytte tillbaka till gamla kortet å kröp ner och somna som en klubbad säl.

Så nu när jag vaknat till och fått i mig ett par koppar kaffe så skred jag till verket att göra ett nytt försök att få kortet att fungera. Men samma sak händer igen spelar ingen roll vilket sätt jag väljer att tanka på utan får bara att kortet ej är aktivt. Så hämtar sambon mobil och ringer kundtjänst.

Får sitta i telekö i mindre än 10 minuter så det va ju bra. Men när jag kommer fram till nån att prata med förklarar jag mitt problem. Och får till svar...ja ditt kort är ju inte klart att användas förrens den 11 Juni...allså ska det ta ca 3 veckor att byta operatör...smidigt inte direkt så som det stog i alla papper eller på nätet. Dom glömde att tala om att det ska ta tre veckor att skicka runt papper till alla operatörer att jag byter?! Öh va?!

Så fick ju iallafall fylla på med gamla operatören å hoppas ju nu att jag inte kommer behöva fylla på flera gånger till bytet ska gå igenom...för jag vägrar att bränna bort pengar när bytet ska gå igenom natten till den 11/6. Å jävlar om det inte funkar på en gång då blir jag tokig!!!

Inga kommentarer: