lördag 29 maj 2010

Trist

väder. Det verkar som vi kommer få en regnig sommar Har det varit typ max 7 dagar med fint väder under hela Maj? Men visst det får gärna vara sånt här trist väder fram till i slutet på Juli. Det lutar ju åt att jag ska jobba röven av mig hela sommaren så mig gör det inget om vädret är dåligt.

Men samtidigt så vore det förödande för sambon. Om det regnar på hans egen semester spelar nog ingen roll men om det är kasst väder dom tre veckor vi ska ha dom små hemma kommer han bli tokig på att inte kunna göra nåt varje dag för att roa deras rastlösa själar.

Han kommer för första gången på ca 10 år ha riktig semester. Inte bara tre veckor utan han kommer ha nästan 6 veckor om jag minns rätt. Han är över lycklig över att äntligen ha en rejäl semester. Sen att jag inte kommer vara ledig nåt gör nog inte han så där våldsamt mycket. Han tycker nog att det ska bli skönt att få gå hemma och skrota i morgon rock å ta dagen som den kommer. Hans latmask gen kommer bli mega stor i slutet på sommaren. Å jag kommer vara tokig på att jag måste jobba samt ta hand om allt hemma. Om jag får dra till med en gissning så kommer han den första veckan utan små hemma å ledig från jobbet glömma bort att jag jobbat å kommer hem hungrig. Risken att maten är färdig och väntar på bordet är nog lika med noll.

Men det kan även bli tvärt om jag kommer hem sliten å trött efter jobbet å maten står färdig på bordet å han glatt pratar om alla projekt han dragit igång under dagen. Å jag kommer bli tokig för att han drar igång 20 grejor men inget blir färdigt.(han lider ju ev en defekt som gör att han drar gärna igång med saker men tänker inte till innan och ser så allt finns hemma för att genomföra allt från början till slut)

I vilket fall som helst så kommer jag nog bli tokig...av att han inte gjort nåt eller att han gjort allt men inget är färdigt.

Inga kommentarer: