söndag 30 maj 2010

Sitter

här och eldar upp mig...fan va irriterad jag börjar bli...inte nog med att dom som byggde husen inte var förutseenade nog och installera en hiss så jag kan möblera om som jag vill!

Utan det åxå att jag inte ställer mig upp och säger vad jag tycker egentligen om hur vi ska lösa krånglet med M. Jag brukar ju säga vad jag tycker och tänker men på ett bra sätt så dom in blandade inte ska ta illa upp. Och för att jag vill ju att det ska lösa sig på bästa sätt inte att alla bli osams och griniga. Jag skulle ju kunna säga till svärmor att jag vet att du tänker på barnens bästa och att du skulle kunna vända ut och in på dig för att dom ska få det bra. MEN att hela tiden ge M belöningen att få komma hem till dig och slippa ta i tu med det hon ställt till med funkar inte längre. Vi måste bestämma oss för vad vi ska göra istället. För detta funkar ju uppenbarligen inte så himla bra eller?! är det inte dax att börja se henne som den manipulerade tio åring hon är inte som en tre åring?

För hon är smart hon vet ju att om jag bråkar och ställer till ett jävla liv så frågar ingen om varför utan jag får min belöning med att åka hem till lugnet och få all uppmärksamhet för mig själv. Jag får åka dit äta glass i stora lass. Jag får välja fritt i affär vad vi ska ha att mysa med framför tvn, jag får välja precis vad jag vill till kvällsmat, frukost och lunch. Jag får va uppe sent jag får ligga i soffan och kolla på tv jag får fråga tusen frågor om allt så jag behöver inte tänka själv eller växa upp jag får vara liten och slippa allt ansvar för vad jag gör. Bekvämt va?!

Visst det är en farmors rätt att få skämma bort sina barnbarn. Ingen snack om saken. MEN detta att dom hela tiden gör barnens mamma en jätte tjänst. Hon sitter ju där och gnuggar händerna å skrattar åt att än en gång så har hon sluppit ta tag i dotterns problem och bara lastad över det på någon annan. Gör mig vansinnig. När ska hon få börja ta sitt egna ansvar för det hon gör? När ska hon någonsin lära sig att man kan inte alltid sabba för barnen å sen få någon annan att ta hand om skiten man ställer till med? Va jag bara frågar!

Är det inte bättre att vi gemensamt bestämmer att nu får det vara nog. Nu räcker det med att spela hennes spel nu får dom lära sig att ta sina konflikter till slut. Att dom själva måste se till att en gång för alla lösa sina problem hemma!

Inga kommentarer: